2.25 Promocja marki innowacyjnych MŚP

Duże zmiany w nowym naborze 2.25 Promocja marki innowacyjnych MŚP!

Rozpoczęto nabór do nowej edycji programu 2.25 Promocja marki innowacyjnych MŚP. To następca znanego Go to Brand, który jak dotąd niestety nie mógł się z nim równać – pierwotna wersja programu 2.25 spotkała się z chłodnym przyjęciem. Na szczęście obecna edycja po gruntownych zmianach prezentuje się w zupełnie odmienionej i znacznie lepszej formule. Promocja marki innowacyjnych MŚP 2025 zapowiada się naprawdę obiecująco!

Branże wybrane do wsparcia

Dla przypomnienia informujemy, że program obejmuje znaną już listę branż, a dofinansowanie mogą otrzymać firmy z 15 poniższych sektorów:

Na co można przeznaczyć dotację?

W ramach nowego programu 2.25 Promocja marki innowacyjnych MŚP przedsiębiorca może sfinansować:

  • udział w targach zagranicznych – stoisko, zabudowa, transport, media, delegacje;
  • misje gospodarcze – wyjazdy na dowolne targi na świecie,
  • kampanie reklamowe – katalogi elektroniczne, kampanie w mediach społecznościowych, tworzenie filmików itp.

Co istotne, jedna z imprez musi znajdować się na oficjalnej liście targów branżowych PARP. Natomiast pozostałe targi oraz ich liczbę wybieramy samodzielnie. Mogą to być dowolne wydarzenia organizowane na całym świecie aż do 2029 roku.

Poziom dofinansowania i jego rozliczenie

Obecna edycja Promocji marki innowacyjnych MŚP obejmuje następujące poziomy wsparcia:

  • do 50% kosztów udziału w targach (pomoc publiczna) oraz kampanii reklamowej,
  • do 85% kosztów delegacji (pomoc de minimis).

Przy czym warto zaznaczyć, że wszystkie wyjazdy służbowe (delegacje) są ryczałtowe i wynoszą na 1 osobę:

  • Europa – 5 298 zł;
  • USA – 10 768 zł;
  • pozostałe kraje – 8 394 zł.

Wprawdzie delegacje rozliczane są ryczałtowo, ale już stoisko z zabudową – według faktur i przelewów z nimi związanych.

Warunki otrzymania dotacji

Aby zakwalifikować się do programu, firma musi spełniać 2 następujące warunki:

  1. Eksport – w ostatnim zamkniętym roku obrachunkowym sprzedaż eksportowa produktów i usług stanowiła co najmniej 20% całości przychodów ze sprzedaży.
  2. Innowacyjność – w tym wypadku wymagane jest spełnienie przynajmniej jednego z poniższych warunków:
  • poniesiono wydatki na B+R (udokumentowane raportem PNT-01);
  • wdrożono innowacje produktowe lub procesowe (udokumentowane raportem PNT-02).

Przyjmowanie wniosków za pośrednictwem Lokalnego Systemu Informatycznego potrwa do 24 czerwca 2025 roku (do godziny 16:00). W razie pytań zapraszamy do kontaktu – służymy pomocą opartą na blisko 20-letnim doświadczeniu.