branża motoryzacyjna

Dotacje na eksport dla sektora motoryzacyjnego

Dziesiąty sektor (kolejny po meblarskim), który może starać się o dofinansowanie w ramach programu 2.25 Promocja marki innowacyjnych MŚP, to branża motoryzacyjna. W Polsce działa 660 przedsiębiorstw w obszarze produkcji samochodów osobowych, pojazdów do transportu publicznego, samochodów ciężarowych i specjalnego przeznaczenia oraz ciągników i naczep. Sektor motoryzacyjny obejmuje szeroko pojętą produkcję, marketing i sprzedaż pojazdów, która w 2022 roku w Polsce wyniosła ponad 200 mld USD.

Globalny rynek motoryzacyjny był warty około 2,9 bln USD w 2022 roku, a na całym świecie wyprodukowano 85 mln pojazdów silnikowych. Najwięksi producenci samochodów osobowych i pojazdów użytkowych w 2022 roku to Chiny, Japonia i Niemcy. Trendy w sektorze motoryzacyjnym wyznacza rosnąca świadomość ekologiczna wśród producentów na całym świecie, co przekłada się na większą produkcję pojazdów elektrycznych i autonomicznych.

Targi motoryzacyjne

Program 2.25 Promocja marki innowacyjnych MŚP umożliwia właśnie mikro-, małym i średnim przedsiębiorstwom z sektora motoryzacyjnego uczestnictwo jako wystawca w poniżej zaprezentowanych targach wystawienniczych.


  • Automechanika Istanbul (Turcja)
    (możliwe edycje: 2024, 2026, 2028, 2029)

Automechanika stanowi główną platformę dla biznesu i technologii branży motoryzacyjnej w Turcji. Wydarzenie jest wspierane przez wiele stowarzyszeń, federacji i instytucji z sektora motoryzacyjnego rynku wtórnego i przyciąga międzynarodowych liderów branży motoryzacyjnej, dealerskiej oraz konserwacji i napraw. Targom towarzyszą liczne fora, pokazy i konferencje, które gromadzą ponad 58 000 odwiedzających i 1500 wystawców z 41 krajów.

Miejsce targów: Tüyap Fair Convention and Congress Center (Cumhuriyet Mah Eski Cumhuriyet, Hadımköy Yolu Cd No:9 D:1, 34500 Büyükçekmece/İstanbul, Turcja)
Najbliższa edycja targów: 23-26.05.2024 r.
Strona internetowa: https://automechanika-istanbul.tr.messefrankfurt.com/istanbul


  • NAIAS Detroit (Stany Zjednoczone)
    (możliwe edycje: 2025, 2027)

North American International Auto Show (NAIAS) to największe targi samochodowe, które odbywają się co roku w Detroit (USA). Wydarzenie przyciąga największych producentów samochodowych z całego świata, którzy prezentują swoje najnowsze osiągnięcia techniczne. Targi obejmują liczne pokazy, kryty tor EV Experience, przejażdżki po torze ulicznym, a nawet galę charytatywną na rzecz dzieci. Wystawę odwiedza około 700 000 entuzjastów samochodowych oraz 200 wystawców z całego świata.

Miejsce targów: Huntington Place (1 Washington Blvd, Detroit, MI 48226, USA)
Najbliższa edycja targów: 10-20.01.2025 r.
Strona internetowa: https://naias.com


  • AAPEX Las Vegas (Stany Zjednoczone)
    (możliwe edycje: 2025, 2026, 2027, 2028)

Automotive Aftermarket Products Expo (AAPEX) to międzynarodowa platforma dla ekspertów, producentów i entuzjastów branży motoryzacyjnej, która co roku ma miejsce w Las Vegas (USA). Wydarzenie obejmuje szeroki wachlarz tematów związanych z motoryzacją: części samochodowe, rozwiązania diagnostyczne, serwis i naprawa oraz pokazy najnowszych pojazdów elektrycznych, hybrydowych i alternatywnych. Wystawę co roku odwiedza 48 000 gości i 2500 wystawców z całego świata.

Miejsce targów: The Venetian Expo (201 Sands Ave, Las Vegas, NV 89169, USA)
Najbliższa edycja targów: 05-07.11.2024 r.
(program obejmuje edycje w latach 2025-2028)
Strona internetowa: https://www.aapexshow.com


Wszystkie wyżej wymienione imprezy targowo-wystawiennicze dla branży motoryzacyjnej dają szanse na nawiązanie kontaktów z globalną społecznością dostawców, dealerów i sprzedawców detalicznych oraz na zapoznanie się z najnowszymi trendami i innowacjami w sektorze motoryzacyjnym. Wydarzenia te są ważną platformą dla przedsiębiorców, którzy chcą zaistnieć na rynku międzynarodowym i wzbogacić swój eksport o nowe rynki zagraniczne.

Natomiast w sytuacji, w której żadna z powyższych imprez nie odpowiada preferowanym kierunkom eksportu, służymy naszym wieloletnim doświadczeniem i pomocą w doborze optymalnego wydarzenia na wybranym rynku eksportowym.