Eksport do Szwecji, czyli jak wygląda handel z Szwedami

Bez względu na to czy planujemy prowadzenie eksportu do Norwegii, Szwecji lub Danii, rozpoczęcie eksportu do kraju skandynawskiego jest trudnym zadaniem. Każdy przedsiębiorca, planujący eksport na jakikolwiek rynek zagraniczny, chciałby bez większych nakładów znaleźć klienta docelowego i wdrożyć działania eksportowe, które będą generować przychody dla firmy. Jeżeli Twoja firma nie jest producentem samrtfonu Apple, to niestety musimy przekazać złą wiadomość. Produkt sam się nie sprzeda. Co prawda możemy liczyć na szczęście, że akurat to klient nas będzie poszukiwał i sam nas znajdzie. Jednak w dobie globalnej gospodarki, dużej konkurencji, przyjęcie tego typu założeń jest błędne, gdyż są praktycznie nierealne. Prawdopodobieństwo jest tak nikłe, jak wygrana dużej sumy na loterii.  A tak na marginesie, nawet jeśli uda się wygrać, to najpierw i tak trzeba zainwestować w kupon. Nie ma nic za darmo. Podobnie jest z eksportem. Trzeba najpierw zainwestować, a potem dopiero czerpać korzyści z dobrze przeprowadzonego wejścia na rynek zagraniczny, w tym przypadku szwedzki.

Eksport do SzwecjiEfektywny eksport do Szwecji wymaga przygotowań. Najpierw należy zdobyć  informacje o kraju naszych potencjalnych klientów, czyli Szwecji. Warto poszukać wpisów na portalach ogłoszeniowych, poczytać o naszych klientach, czyli, w tym przypadku, szwedzkich konsumentach. Jednak trzeba pamiętać o jednym. Obecnie wszędzie jest duża konkurencja i pozyskanie klienta nie jest łatwe. Lektura informacji  o kraju, zwyczajach szwedzkiego biznesu, nie może znacznie niwelować znaczenia dwóch najważniejszych czynników jakimi są: cena oraz chęć do współpracy  z firmami zagranicznymi. Tak, to obecnie wielka plaga, nie tylko w Szwecji. Można spotkać się z sytuacją, że mimo dobrego produktu oraz nawet atrakcyjnej ceny to i tak nie wystarczy, aby nawiązać owocną współpracę. Niewielkie kraje z małą ilością mieszkańców wspierają swój rynek, a dopiero jak nie znajdą na swoim rynku wewnętrznym, szukają na rynku zewnętrznym, czyli zagranicznym. Jeżeli już szukają współpracowników, to najczęściej szukają dostawców na targach…

Eksport do Szwecji – naprawdę warto!

Eksport do Szwecji proponujemy poprzedzić udziałem w targach z charakterze międzynarodowym. Do  najważniejszych targów w 2016 r. w Szwecji można zaliczyć:

  1. Formex 2016 – Międzynarodowe Targi Wyposażenia Wnętrz, Tekstyliów, Upominków i Zabawek
    Termin: 20.01.2016-23.01.2015; Miejsce: Sztokholm
  2. Furniture & Light Fair 2016 – Międzynarodowe Targi Mebli i Oświetlenia
    Termin: 09.02.2016 – 13.02.2016; Miejsce: Sztokholm
  3. Manufacturing & Automation Expo 2016 – Międzynarodowe Targi Techniczne
    Termin: marzec 2016; Miejsce: Sztokholm
  4. Nordbygg 2016 – Międzynarodowe Targi Budownictwa, Ogrzewania, Wentylacji i Klimatyzacji
    Termin: 05.04.2016 – 08.04.2016; Miejsce: Sztokholm
  5. Dni pola 2016 – Międzynarodowe Targi Rolnicze
    Termin:29.06.2016 – 30.06.2016; Miejsce: Borgeby
  6. Formex 2016 – Międzynarodowe Targi Wyposażenia Wnętrz, Tekstyliów, Upominków i Zabawek
    Termin: sierpień 2016; Miejsce: Sztokholm
  7. Nordic Rail 2016 – Międzynarodowe Targi Kolejowe
    Termin: październik 2016; Miejsce:  Jönköping
  8. Elmia Subcontractor 2016 – Międzynarodowe Targi Poddostawców Przemysłu Elektromaszynowego
    Termin: listopad 2016; Miejsce: Jönköping

Misja gospodarcza do Szwecji, jako instrument rozpoznania rynku docelowego

export do SzwecjiPowyżej zostało wskazanych kilka imprez targowych. To niestety działania eksportowe, które nie zaliczają się do zbyt tanich.  Aby móc się wystawić trzeba wydać z lekka około 30-40 tys. zł. Jeżeli istnieje obawa, aby ponieść koszt, warto pojechać na misję gospodarczą, której celem będzie odwiedzenia takich targów, jako osoba zwiedzająca. Można taką okazję wykorzystać, aby zobaczyć, jak wystawia się konkurencja. Jednocześnie można porozmawiać, porównać ceny itp. Taki rekonesans pozwoli podjąć właściwą decyzję o wystawie na targach np. za rok. A ten czas wykorzystać na to, aby przygotować odpowiednią koncepcję uczestnictwa, w oparciu o doświadczenia z odbytej misji gospodarczej. Możemy również sami wysłać kilka e-mali i porozmawiać z kilkoma firmami na targach. Koszt organizacji takiej misji to 2-3 tys. zł, a doświadczenie z niej wyniesione będą bezcenne, a ponadto być może któraś z przeprowadzonych rozmów, zaowocuje kontaktami handlowymi. Warto próbować, gdyż można dużo zyskać.

Nasza serwis może pomóc w organizacji takiej misji gospodarczej, gdyż posiada doświadczenie w przeprowadzaniu takich działań. W przypadku pytań prosimy Państwa o kontakt.