Go to Brand EXPO Dubaj

EXPO 2020 – podsumowanie w kontekście programu Go to Brand

W tym roku zakończył się konkurs GO TO BRAND – EXPO 2020, który trwał od października 2021 roku. Przypomnijmy, że było to wydarzenie skierowane do sektora MŚP na sfinansowanie promocji marek produktowych na rynkach zagranicznych. Przedsiębiorcy z całego świata mogli zaprezentować swoją ofertę, rozpowszechnić markę oraz nawiązać kontakty z nowymi partnerami handlowymi na Światowej Wystawie EXPO 2020 w Dubaju organizowanej pod hasłem „Łączenie umysłów”.

Wystawa EXPO 2020 była miejscem spotkań około 25 milionów odwiedzających i wystawców z całego świata oraz licznych konferencji i wydarzeń biznesowych. Zdecydowanie była to największa wystawa umożliwiająca poszerzenie zakresu swoich działań o nowe rynki Zatoki Perskiej. Przedsiębiorcy z ponad 192 krajów całego świata utworzyli ponad 200 niepowtarzalnych i kolorowych pawilonów, gdzie prezentowali swoje produkty czy usługi oraz zachęcali do współpracy.

Polska na EXPO 2020

Podsumowując Światową Wystawę EXPO 2020 nie możemy zapomnieć o Polsce, która również uczestniczyła w tym wydarzeniu z hasłem przewodnim „Polska. Kreatywność inspirowana naturą”. Pawilon Polski odwiedziło ponad 1,5 miliona gości z całego świata i miało tam miejsce około 1000 wydarzeń, m.in. recital chopinowski, warsztaty edukacyjne, seminaria biznesowe i pokazy mody. Dodatkowo zorganizowano 2 międzynarodowe fora gospodarcze, w których wzięło udział ponad 1200 uczestników (Polsko-Arabskie 6 grudnia 2021 i Polsko-Afrykańskie 28 marca 2022) oraz Święto Niepodległości 11 listopada 2021 i Dzień Polski 7 grudnia 2021. Organizatorem udziału Polski w EXPO 2020 była Polska Agencja Inwestycji i Handlu, natomiast partnerami PKN ORLEN, Bank Gospodarstwa Krajowego BGK oraz PLL LOT.

Ponad 2500 polskich firm skorzystało z udziału w Światowej Wystawie EXPO 2020, która dała im nowe możliwości i perspektywy rozwoju, a ponad 30 naszych przedsiębiorstw współpracowało w ramach Programu Partnerskiego przy organizacji wydarzeń polskiego pawilonu wystawowego. Należy również podkreślić, że Pawilon Polski został wyróżniony srebrną nagrodą za aranżację wnętrz w kategorii pawilon średniej wielkości oraz wyróżnieniami przyznanymi przez Exhibitor Magazine. Korzyści jakie zyskali przedsiębiorcy, którzy brali udział w wystawie EXPO 2020 to m.in.:

  • wzmocnienie wizerunku Polski i polskich firm na arenie międzynarodowej,
  • wzrost zainteresowania polskimi produktami i usługami,
  • promocja potencjału gospodarczego i kulturalnego poszczególnych regionów,
  • zainteresowanie ofertą nowych klientów,
  • wzrost transakcji biznesowych.

Wpływ Go to Brand EXPO 2020 na polski eksport

Udział Polski na EXPO 2020 był bardzo ważnym wydarzeniem gospodarczym i biznesowym dla sektora MŚP. W mediach tradycyjnych pojawiło się prawie 7 tysięcy publikacji, które dotarły do 200 milionów odbiorców. Zdecydowanie Światowa Wystawa EXPO 2020 przyczyniła się do rozwoju eksportu wielu polskich przedsiębiorców i pokazała im nowe możliwości. Udział w tak dużym wydarzeniu na skalę światową nie tylko pomógł każdemu uczestnikowi rozpowszechnić swoją markę, ale również zaprezentować swoje oryginalne, innowacyjne i niepowtarzalne produkty czy usługi. Udział Polski w EXPO 2020 pomógł ożywić relacje gospodarcze między Polską a Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi, zapewnił szeroką promocję na arenie międzynarodowej oraz dał szansę polskim przedsiębiorcom na budowanie nowych relacji z partnerami biznesowymi z całej Zatoki Perskiej.