polski pawilon

EXPO 2020 w Dubaju jako szansa dla Polski

Każdy przedsiębiorca, mały, średni czy duży, od roku czeka na przełożoną z powodu pandemii wystawę światową EXPO 2020 w Dubaju, która będzie największym i najbardziej prestiżowym wydarzeniem na Bliskim Wschodzie. Jest to idealne miejsce na promocję firmy i marki na arenie międzynarodowej, która zdecydowanie ułatwi wejście na nowe rynki eksportowe nie tylko w Zatoce Perskiej. Wielka wystawa EXPO 2020 rozpocznie się 1 października 2021 roku i będzie trwała przez pół roku do 31 marca 2022 roku.

Polska na EXPO 2020

Dla Polski najważniejszymi dniami będą 6 i 7 grudnia 2021 roku, gdyż to właśnie wtedy odbędzie się Polsko-Arabskie Forum Gospodarcze, a nazajutrz – Dzień Polski. Jest to dla nas kulminacyjny moment całej wystawy, podczas którego najwyższe władze państwowe Polski i krajów Zatoki Perskiej będą rozmawiać o wzajemnych relacjach gospodarczych, podpisywać umowy dwustronne czy odbywać spotkania B2B. A co najważniejsze, Polska będzie prezentować swój potencjał w dziedzinie eksportu produktów i usług na rynek Bliskiego Wschodu, jak również niezwykłe bogactwo kulturowe.

Udział Polski w wystawie EXPO 2020 Dubai jest kluczowym projektem Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, który ma na celu promocję gospodarczą Polski na Bliskim Wschodzie. W związku z tym przewiduje się następujące korzyści dla Polski oraz polskich przedsiębiorstw po udziale w EXPO 2020:

  • rozpowszechnienie produktów i usług Polski na arenie międzynarodowej,
  • umocnienie wizerunku Polski w krajach Zatoki Perskiej,
  • promocja gospodarczego, turystycznego i kulturalnego potencjału polskich firm z rożnych regionów,
  • pozyskanie partnerów handlowych przez polskie firmy,
  • zwiększenie eksportu na Bliski Wschód,
  • budowa dobrych relacji i wspieranie inwestycji między Polską a Zatoką Perską,
  • pozytywne rezultaty programu Go to Brand EXPO dla sektora MŚP, finansowanego ze środków unijnych.

W związku z ostatnim punktem należy podkreślić także korzyści, jakie daje udział polskich firm w charakterze wystawcy na targach. A mianowicie:

  • promocja marki i produktów na arenie międzynarodowej,
  • poznanie konkurencji i jej produktów,
  • możliwość rozmowy i wymiany opinii z innymi przedsiębiorcami,
  • podniesienie rangi własnej firmy,
  • pozyskanie nowych klientów i partnerów biznesowych,
  • poznanie oczekiwań klientów z danego rynku,
  • bezpośrednie promowanie własnej marki poprzez katalogi, wizytówki czy gadżety dla wszystkich odwiedzających z całego świata.

Cały świat w ZEA

W EXPO 2020 Dubai mają wziąć udział 192 kraje, a każdy z nich będzie miał swój pawilon. Polska konstrukcja będzie zajmowała powierzchnię 1 876 m2. Organizatorzy przewidują, że wystawę odwiedzi blisko 18 mln gości z całego świata, z czego 80% przyjedzie do Dubaju w celach biznesowych. Przygotowano liczne fora inwestycyjne, spotkania firmowe, sesje pitchingowe (prezentowanie pomysłów biznesowych potencjalnym inwestorom), obiekty konferencyjne, punkty gastronomiczne, koncerty, prezentacje i degustacje. A to wszystko po to, aby każdy kraj mógł stworzyć dla siebie odpowiednie warunki do rozmowy z potencjalnymi partnerami oraz zaprezentować swoje produkty i usługi.

Zdecydowanie udział w EXPO 2020 w Dubaju, może znacząco wpłynąć na zwiększenie eksportu. Promocja każdej firmy dzięki tak prestiżowej wystawie, którą odwiedzają miliony osób, to ogromna szansa na pozyskanie nowych potencjalnych klientów i zawarcie licznych kontraktów, które przekładają się na zwiększenie eksportu i sprzedaży. Kraje Bliskiego Wschodu, a szczególnie Zjednoczone Emiraty Arabskie ze stolicą w Dubaju, to dynamicznie rozwijający się region, który roztacza przed sobą duże możliwości dla każdej branży. Wielu inwestorów czy dystrybutorów właśnie w Dubaju szuka swoich partnerów handlowych, gdyż jest to miasto, które odwiedza co roku ponad 15 mln osób.

Szansa dla polskich eksporterów

Polska jest bardzo dobrze postrzegana na arenie międzynarodowej ze względu za wysoką jakość produktów i usług, lecz głównie skupia się na bliskich geograficznie rynkach. Warto jednak pokazać potencjał polskich firm również na Bliskim Wschodzie, aby znacznie szersza grupa odbiorców mogła zobaczyć, co produkujemy, jakiego wzornictwa używamy, a także by przybliżyć naszą kulturę i zachęcić do współpracy. I właśnie dlatego bardzo ważny jest udział w międzynarodowych imprezach targowo-wystawienniczych, ponieważ to głównie tam spotykamy przyszłych klientów i partnerów biznesowych z nowych rynków. Jest to najlepsze miejsce na wypromowanie swoich produktów, rozpowszechnienie marki i pokazanie potencjału, który w konsekwencji zaowocuje zwiększonym eksportem.