zabudowa stoiska

Zabudowa powierzchni wystawienniczej na targach

Udział w targach jako wystawca jest bardzo ważnym elementem strategii eksportowej. Pozwala on przedsiębiorcy, który chce pokazać swoje produkty jak najszerszej grupie osób, rozpowszechnić własną markę i zwiększyć sprzedaż poprzez zdobycie nowych klientów. Niemal połowa sukcesu w rozpoczęciu eksportu na nowe rynki tkwi właśnie w targach i w tym, jak potencjalni nowi klienci odbiorą nasze produkty czy usługi.

Stoisko targowe i jego rodzaje

Przygotowanie zabudowy stoiska targowego jest dużym wyzwaniem dla przedsiębiorcy, ponieważ stanowi jego wizytówkę. Aranżacja powierzchni wystawienniczej, oryginalność i wzornictwo to niezwykle istotne elementy, które przyciągają wzrok zwiedzających i zachęcają do bliższego przyjrzenia się właśnie naszym produktom.

Poniżej przedstawiamy rodzaje stoisk na targach wraz z ich ogólną charakterystyką:

  • rzędowe/szeregowe – cechuje się ustawieniem konstrukcji w rzędzie na wzór boksów. Doskonale sprawdza się przy małej zabudowie i jest najtańsze. Minusem stoiska rzędowego jest to, że ogranicza ekspozycję i kontakt z gośćmi, ponieważ jest on możliwy tylko z jednej strony;
  • narożne – jak sama nazwa wskazuje, stoisko narożne jest z dwóch stron zabudowane ściankami, a pozostałe dwie strony są otwarte. Stoisko takie jest nieco lepiej eksponowane niż wersja szeregowa i stanowi kompromis między ceną a atrakcyjnością. Daje przy tym możliwość lepszej aranżacji ścian oraz prowadzenia rozmów w spokojniejszej atmosferze;
  • czołowe/półwyspowe –  są to stoiska otwarte z trzech stron, z tylko jedną ścianą zamkniętą. Jest to też zdecydowanie tańsza opcja od stoiska wyspowego oraz niewymagająca aż takiego zagospodarowania. Pozwala jednak na znacznie lepszą prezentację oferty wystawowej oraz zwrócenie uwagi większej liczby odwiedzających;
  • wyspowe – takie stoiska są najbardziej popularne pod kątem zabudowy indywidualnej na targach ze względu na otwarcie wszystkich czterech stron i szerokie możliwości ekspozycji swoich produktów z każdej z nich. Zdecydowanie przekłada się to na większe możliwości zaprezentowania oferty firmy oraz dotarcie do szerszego grona gości. Z drugiej strony wymaga dużej kreatywności i nakładów finansowych na zagospodarowanie czterech stron zabudowy.

Wyposażenie stoiska targowego

Należy pamiętać, że każde targi mają swoje wytyczne dotyczące zabudowy stoisk wystawienniczych. Natomiast większość organizatorów oferuje podstawową zabudowę stoiska w pakiecie wynajmu wraz z niezbędnym wyposażeniem (stolik, krzesła, oświetlenie, wykładzina, wieszak, szafka, kosz na śmieci itp.). Jednak zdecydowana większość wystawców chce się znacząco wyróżnić na targach i tym samym przyciągnąć uwagę gości. Dlatego wybiera zaprojektowanie własnej i oryginalnej zabudowy. W takim celu mogą wynająć firmy, które zajmują się profesjonalnym wykonywaniem zabudowy na targach. Należy tu jednak pamiętać, że wymagane są odpowiednie pozwolenia na prace techniczne oraz akceptacja organizatora po okazaniu projektu.

Jeżeli chodzi o materiały, z jakich najczęściej wykonywane są zabudowy na targach, to przeważają: profil aluminiowy, ścianki z płyt pilśniowych, szkło organiczne, PCV, papier, tkaniny i karton. W zabudowach wyższej klasy, czyli przede wszystkim autorskich, głównym materiałem jest drewno lub płyta MDF. Dodatkowo do wykończenia stosuje się drewno lite, szkło, aluminium, PCV czy panele. Cena zwykle uzależniona jest od powierzchni wystawienniczej, rodzaju zabudowy, wybranego materiału oraz dodatków.

Stoisko na targach – zabudowa to nie wszystko

Zabudowa stoiska to jednak tylko postawiona konstrukcja, która sama nie przyciągnie potencjalnych klientów do zapoznania się z naszą ofertą produktową. Bardzo ważną kwestią jest zatem organizacja stoiska, czyli wyposażenie go w rzeczy najbardziej przydatne i nieprzeszkadzające podczas odwiedzin gości. Dodatkowo istotna jest kreatywna ekspozycja swoich produktów, która powinna być interesująca, oryginalna i przyciągająca wzrok. Jednakże kluczową rolę odgrywa miła i rzeczowa obsługa – począwszy od powitania gości, przez merytoryczną rozmowę dotyczącą naszej oferty, na wymianie kontaktów kończąc.