GoChina

GoChina – krajowy program dla azjatyckiego kierunku polskiego eksportu

GoChina to krajowa inicjatywa wspierająca polskich eksporterów w sprzedaży na rynek chiński. Go China miało swój początek 12 marca 2012 roku. Jest to najdłuższa stażem propozycja wsparcia polskich MŚP, spośród prezentowanych do tej pory na Serwisie RozwójEksportu.pl programów. Tymi inicjatywami były: GoAfrica, GreenEvo czy GoArctic. GoChinaProgram GoChina wspiera polski eksport do tego kraju promując różne wydarzenia. Jednym z takich ostatnich wydarzeń, na które była prowadzona rekrutacja, są targi towarów eksportowych z państw Europy Środkowej i Wschodniej China-CEEC Investment and Trade Expo w Ningbo. W ramach tego działania można było zgłosić swój udział  i wystawić się na targach. W ramach tego wyjazdu, każda zakwalifikowana firma, może otrzymać:

  • bezpłatną powierzchnię targową dla polskich firm w ramach polskiego stoiska narodowego (ok. 9 m2/firmę),
  • rabaty w hotelach na miejscu w Ningbo – hotele 3, 4, 5 – gwiazdkowe w cenie 330-580 RMB/dobę hotelową (ok. 50-88 EUR),
  • obsługę logistyczną – bezpłatny transport z Szanghaju do Ningbo oraz transport pomiędzy hotelem, a kompleksem targowym,
  • udział w wydarzeniach organizowanych w czasie targów,
  • dedykowane spotkania B2B,
  • bezpłatny tłumacz angielsko-chiński dla każdej firmy,
  • uproszczone procedury odprawy towarów,
  • bezpłatny transport towarów (na terytorium Chin),
  • pomoc przy przygotowaniu Państwa wizyty,
  • dedykowane warsztaty i spotkania biznesowe w Szanghaju,
  • zabudowa stoiska – koszt 2500 PLN (netto).

Organizatorem wyjazdu jest PAIiIZ. Na to wydarzenia rekrutacja została już zakończona. Jednak wyżej wymieniona forma wsparcia eksportu jest jednym z działań programu GoChina. Oprócz tego program organizuje spotkania B2B. Zapraszane są także chińskie firmy do Polski, organizowane konferencje. Swoim działaniem program GoChina obejmuje również Tajwan.

GoChina

Inicjatywa GoChina jest kolejnym świetnym przykładem wsparcia polskich eksporterów, dzięki wdrożeniu i realizacji krajowego programu. Działa on już kilka lat i jest impulsem dla rozwoju polskiego eksportu na rynku chińskim.

Artykuł w oparciu o informacje ze strony gochina.gov.pl